Cateva sfaturi despre cum să-ți creezi o afacere online

Zilele trecute am primit un mesaj de la un cititor care-mi solicita ajutorul pentru a-și începe o afacere în mediul online.

Plecând de la acest mesaj, o să încerc să sintetizez și să răspund punctual la câteva probleme pe care le consider importante.

1. Doresc să realizez un business solid cu viziune spre viitor.

Din punctul meu de vedere nu există business-uri solide, exista afaceri care sunt profitabile si afaceri care genereaza pierderi.

Orice afacere trebuie sa aibă o viziune spre viitor, altfel la un moment dat va pierde venituri, cotă de piață și se va inchide.

Decision

2. Să aleg un portal web sau o platforma eCommerce?

Am administrat atât un portal web cât și un magazin online.

Portal-ul web generează incasări de mică valoare iar câștigurile vin foarte greu de când a inceput criza (Google Adsense, sisteme de afiliere, vânzare directă de publicitate). Poate fi o afacere interesantă dacă se urmăresc obiective pe termen lung. Crearea și actualizarea unui site care livrează conținut sau servicii poate deveni o activitate interesantă care generează venituri pasive.

In cazul în care se dezvoltă o astfel de afacere, recomand să se incerce monetizarea prin servicii vândute direct catre utilizator.

Platforma eCommerce poate genera un business care sa porneasca mai repede din loc. Ai construit magazinul, ai pus produsele corespunzător și poți incepe să preiei comenzi. Pentru început se poate lucra pe stocul furnizorului. Astfel piața poate fi testată și se poate identifica unul sau mai multe segmente de piață ce pot fi dominate.

În cazul unui magazin online, este mai greu de crescut afacerea decat să fie incepută.

3. Dacă aleg o platformă eCommerce, ce nisă ar merge cel mai bine în momentul de față?

Nu pot recomanda o nisă anume dar pot face câteva recomandări.

Pentru a se identifica o nisă profitabilă recomand ca inițial să fie excluse cele unde concurența online este foarte mare (IT / Telefonie Mobila). Furnizorii sunt și ei foarte importanți, cu cât un furnizor lucrează cu mai multe magazine de pe aceeași nișă cu atat există o sansă mai mare să existe o concurentă mare cât și marje mici de adaos comercial.

Pentru ca succesul să vină mai repede, recomand cautarea unei nișe noi, care poate să servească o nevoie a societatătii.

Produsele care reduc costuri sau simplifică viața societății se vor vinde cel mai repede, atâta timp cat acestea nu se regăsesc și in magazinele de retail la un preț similar.

Atenție, o nisă subdezvoltată poate fi așa deoarece nu există cerere in piată sau pentru că cineva nu a descoperit incă potențialul.

Va recomand tuturor să experimentați și să ajungeți la propriile concluzii. Este foarte important ca afacerea voastră să fie relaționată și cu lucrurile pe care vă place să le faceți.

 

Articolul are 1 comentarii

  1. Ciprian Andronache Reply

    Ca și la afacerile offline așa și la cele online : investiție financiară, timp, eforturi, compromisuri. Orice afacere trebuie dezvoltată după o strategie de dezvoltare, haosul generează faliment! Foarte bine ai punctat, felicitări pt blog.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.