10 estimari despre schimbarile aduse de GDPR
Datorita dezvoltarii societatii informationale si a noilor tehnologii, exista foarte multe date ce pot fi utilizate in scopuri legitime sau de marketing.
Regulamentul European pentru protectia datelor cu caracter personal reglementeaza modul in care sunt folosite aceste date pentru a creste securitatea si protectia datelor.
In urma discutiei cu zeci de antreprenori in fiecare saptamana, va prezint estimarile mele despre ceea ce va schimba GDPR in societatea informationala.
1. Datele cu caracter personal vor fi mai bine protejate, limitandu-se datele colectate si solicitandu-se acceptul explicit cu inregistrarea consimtamantului.
2. Toti furnizorii de servicii informationale seriosi se vor conforma acestor reglementari.
3. Datele de marketing vor deveni mai valoroase, la fel si specialistii care le gestioneaza cu responsabilitate.
4. Companiile care furnizeaza solutii online vor investi mai multe resurse pentru protectia datelor, implicand un cost mai mare pentru clientul final.
5. Pentru a preveni o posibila sanctiune, fiecare antreprenor va trebui sa cunoasca toate masurile pe care le-a luat pentru a proteja datele clientilor.
6. SPAM-ul si atacurile informatiice vor fi luate serios in considerare, dar probabil nu o sa dispara.
7. Utilizatorii care au primit mesaje de marketing, vor aprecia mai mult calitatea unui mesaj si probabil nu vor ignora fiecae mesaj primit, cum se intampla de obicei.
8. Practica in domeniul datelor cu caracter personal va deveni destul de clara, incat fiecare posesor de afacere online se va conforma relativ usor, dupa primele controale probabil.
9. Serviciile juridice vor deveni o necesitate pentru majoritatea firmelor, nu doar o optiune cum se intampla in acest moment.
10. Magazinele online ce nu au devenit foarte populare vor procesa date mai mult in interes legitim si mai putin pentru scopuri de marketing online.
Buna ziua,
Sunt foarte utile informatiile pe care le prezentati. Este posibil sa reveniti cu un articol in care sa precizati concret masurile specifice pe care trebuie sa le ia un magazin online pentru a indeplini toate cerintele Legii GDPR?
De asemenea, imi puteti spune daca e obligatoriu de trecut in Termeni si conditii faptul ca acest document cu titlul de contract a fost incheiat in limba romana si are ca termen de valabilitate 30 de zile? Va multumesc
Multumesc pentru feedback, ma gandesc si incerc sa revin cu un material.
Nu cred ca este obligatoriu sa fie trecut ca are titlu de contract si nici sa fie mentionata valabilitatea.
Totusi este indicat ca datele sa fie stocata pe o perioada limitata si termenii si conditiile sa fie exprimate intr-o maniera usor de inteles (deci preferabil in limba romana, daca magazinul are activitate in Romania).
Cu drag,
Valentin
Va multumesc mult pentru raspuns si promptitudine! Am citit legea privind protectia datelor si am cateva nelamuriri:
1. Este obligatoriu ca un magazin online sa desemneze o persoana responsabila cu protectia datelor? Exista exceptii?
2. In cazul firmelor fara niciun angajat, acestea sunt obligate sa angajeze pe cineva sau administratorul se poate desemna responsabil pentru protectia datelor?
Multumesc
Din cate stiu eu, companiile sub 250 de angajati nu au aceasta obligativitate! 🙂
Ai vreo noutate cu privire la GDPR? Au inceput controalele, se verifica ceva? Ca firmele (in afara de cele mari) nu pare ca au miscat ceva…
Am inteles ca a luat Vodafone o amenda. Cred ca oamenii cu bun simt care nu „abuzeaza” datele nu vor avea mari batai de cap.
Foarte interesant articolul, multumesc pentru informatie.
Nu stiu cat de bune au fost aceste masuri dar multumesc pentru postare.