Saptamana trecuta am fost invitat sa redactez un material pentru ziarul Adevarul.

Tema articolului imi este foarte draga („Siguranta comertului online”) si direct relationata cu ceea ce fac zi de zi.

Deoarece articolul nu a fost publicat in varianta sa initiala (datorita lipsei de spatiu) am decis sa public la mine pe blog  materialul complet. Mentionez inca de la inceput ca acest articol se adreseaza utilizatorilor tipici si nu specialistilor in domeniu. Sper sa va placa si sa fie util!

Activitatea de comerţ online nu se rezumă doar la comenzile plătite cu cardul. Când ne referim la siguranţă unei tranzacţii trebuie să luăm toate aspectele în considerare.

De fiecare data când mă aflu în ipostază de client al magazinelor online sunt interesat ca produsele achiziţionate să ajungă la timp fără să fie accidentate la transport.

Legea comerţului electronic obligă fiecare comerciant să primească înapoi produsele comercializate în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv.

Dacă achiziţionaţi produse plătind cu cardul vă recomand să va asiguraţi că procesatorul de carduri este de încredere (de ex: EuPlatesc, Paypal, ePayment), cunoaşteţi numele companiei care operează magazinul şi calculatorul dumneavoastră este protejat împotrivă viruşilor.

Foarte mulţi români au auzit diverse legende despre fraudele făcute în mediul online.

Poate o să vă surprindă, dar eu consider achiziţiile online una din cele mai sigure metode de a intra în posesia bunurilor dorite. Totul este monitorizat şi în cazul în care apare o problemă se poate verifica foarte uşor cine a încasat banii şi dacă legislaţia a fost respectată.

În ultimii 6 ani, în calitate de project manager la Webecom, am cunoscut personal peste 150 de proprietari ai magazinelor online din diverse domenii de activitate de pe piaţa românească. Făcând o scurtă evaluare pot să va spun că au tot interesul de a dezvolta o afacere pe termen lung, înţelegând de la început că satisfacţia clientului este cel mai important reper în această industrie. Criza şi recesiunea economică le-a demonstrat încă odată că atenţia faţă de fiecare client poate face diferenţa între profit şi faliment.

Articolul are 4 comentarii

  1. Ciprian Mirea Reply

    Vali, ar fi foarte util daca ai face un top al metodelor de tepuit, ca sa stim de ce sa ne ferim, gen site-uri identice cu cel original dar faptoma, plati in avans etc 🙂
    Keep up the good work.

  2. Dana Reply

    Buna ,
    Deci , care ar fi concluzia privind siguranta comertului on line ? Sigur sau nesigur ? Ce site-uri ar fi de evitat ? Fraude cu carti de credit ? Marfa nelivrata ? Pe cand sistemul 3D secure si la bancile romanesti ?

    • Valentin Manescu Reply

      Buna,
      Este greu de tras o concluzie. Siguranta este si ea o iluzie pana la urma.
      Din perspectiva mea consider comertul online mai sigur decat cel clasic.

      Trebuie evitate siteurile fara o autoritate in mediul online sau cele pe care nu este mentionat macar un nume de societate comerciala.

      Cardurile sunt asigurate de banci si daca apar fraude banca oricum trebuie sa returneze suma furata. 3D secure exista in bancile romanesti de ani buni.

      Oricum la noi cele mai multe comenzi se achita in sistem ramburs, marfa fiind verificata la sosirea curierului. N-am auzit pana acum vreun cunoscut sa fi avut problemele enumerate mai sus, sunt si multe legende care intretin memoria colectiva!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *