O luna si un pic si vara s-a sfarsit.

Din punctul meu de vedere a fost o vara total neproductiva din punct de vedere economic, doar din punct de vedere economic. Apogeul crizei economice s-a suprapus la fix cu perioada de concedii, nu-mi dau seama daca e bine sau tot raul ne duce spre bine.

Zi de zi ma uit la TMCTV / Antena3 / Realitatea, citesc opinii de pe forumuri, bloguri si retele de socializare.

Cred ca daca am studiat atat de mult fenomenul merita sa va impartasesc si parerile mele, altfel la ce mai e bun un blog ?

Premizele de la care pornim sunt:

1. Un guvern care si-a dovedit incompetenta prin metodele de comunicare si intarzierea adoptarii unor masuri de relansare economica

2. Un popor care s-a obisnuit sa fie sarac

3. Un mediu fiscal naucitor pentru cei care vor sa creasca natural si nu prin smecherii financiare

4. O multitudine de „specialisti” in marketing online&webdesign care lucreaza uneori pe mai putini bani decat daca ar fi vanzatori intr-un magazin clasic

5. O criza financiara / economica / psihologica care limiteaza orice actiune de a intreprinde ceva in Romania

6. Falimente in lant ale retailerilor offline

*. Frustrari, nemultumiri, neincrederea in fortele proprii ale tuturor celor care ar putea sa miste lucrurile in aceasta directie.

In timp ce ma gandeam la acest articol se intampla:

1. TVA-ul se mareste soc la 24% (cei care vand case de marcat au bani sa-si faca concediile)

2. Cozile de la emag din ultima zi de TVA 19% sunt imense

3. Aflu ca impozitul minim va fi eliminat, dupa ce cu doua saptamani in urma aflam ca introducerea lui a adus statului o pierdere de 1.2 mld lei

4. In timpul liber vad terase / baruri / cluburi pline ochi, cel putin prin Bucuresti

5. Din ce in ce mai multi Romani pleaca in afara (aduceti-va aminte ca ultima data cand stateam prost cu economia s-a intamplat la fel)

Ajungem la partea interesanta, ce se va intampla?

Ce o sa spun mai jos e o opinie personala, orice comentariu este binevenit, doar realitatea va dovedi daca am avut drepatate sau nu!

1. Mediul de afaceri la nivel micro se va relansa. Atat datorita cresterii somajului cat si datorita masurilor de relaxare pe care le vad aplicate cel tarziu la inceputul lui 2011

2. Acest guvern va reduce fiscalitatea la inceputul anului viitor datorita incasarilor mai mici la buget decat cu TVA 19%. Orice persoana care a studiat un manual de economie stie ca odata cu cresterea fiscalitatii incasarile la buget scad, evaziunea fiscala creste

3. Metoda de crestere TVA a fost foarte inteligent realizata, 3 luni de TVA 24% dintr-o perioada economica de vara (care oricum nu era spectaculoasa) si inca 3 luni care se termina cu Decembrie (cand probabil se vor dubla vanzarile si implicit taxele)

4. Furnizorii vor incepe sa ramana fara stocuri suficiente de produse de uz indelungat, in concluzie acestea vor disparea incet incet si de pe rafturile hypermarketurilor (datorita costului mare de a le tine pe la raft)

5. Mediul online isi va mari vanzarile datorita faptului ca produsul nu se afla pe stocul magazinului de cele mai multe ori

6. Magazinele online care au rezistat pana acum pe piata nu vor avea decat de castigat. Intr-o piata care este din ce in ce mai focalizata pe pretul produsului un magazin online poate aduce beneficii substantiale prin practicarea unui adaos de 5% (cum este in cazul magazinelor de IT&C)

7. Incet incet magazinele online fantoma vor disparea deoarece cei care pana acum nu au facut nimic cu ele sunt atat de nepasatori incat nu o sa-si plateasca nici taxele de gazduire

8. Afacerile online care au fost temeinic concepute vor rezista si vor avea succes pe termen mediu dupa ce-si vor castiga rapid cota de piata.

9. Adevaratii marketeri de guerilla vor invata sa-si constranga clientii sa cumpere marfa „cu pistolul la cap”, adica sa cumpere sub presiunea de moment.

Sper ca nu am fost prea optimist dar cred in creierele care actioneaza in mediul online si sunt convins ca dupa ce socul psihologic o sa dispara lucrurile vor merge bine pentru cei care dezvolta afaceri responsabile!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *