Propria definitie a pretului de echilibru

Din cei 4P definiti in marketing (produs, pret, promovare, plasare sau distributie) consider ca cel mai greu este sa stabilesti un pret de echilibru optim.

Pretul respectiv trebuie sa reflecte munca pentru dezvoltarea si demersul de obtinerea a banilor pentru produsul respectiv.

Tot pretul trebuie sa-ti permita sa-ti poti dezvolta activitatea si in viitor, sa iti permiti promovarea si distribuirea produsului.

Dupa ce m-am certat cu un idiot pe Seopedia (nu folosesc prea des cuvinte atat de dure pe online, dar o fac cand sunt jignit) m-am gandit ca ar fi interesant sa scriu acest articol.

Prima mea 100$ am castigat-o acum  8 ani pe un proiect de freelance pe care l-am facut intr-o saptamana.  Dupa realizarea acestuia l-am intrebat pe tipul care m-a contractat  cum ar trebui sa-mi stabilesc pretul pentru munca mea.

Raspunsul a fost genial de simplu. Nu mi-a spus sa calculez numarul de ore sau sa vad cu cat lucreaza concurenta. Si acum imi aduc aminte ca mi-a zis „Cere pretul pe care tu il consideri corect pentru munca pe care o faci”.

Exact asta fac si acum! Nu o data am fost aratat cu degetul de specialistii in online cand am spus ca ofer un pret realizare magazin online de 149E+Tva (pretul nu e mare, platforma software nu e nici furata, nici gratuita, vine cu suport tehnic 12 luni, si toate licentele software pe care le folosim in companie sunt originale).

Dupa ce am fost etichetat ca „habarnist cu talente” am reusit sa ies din comunitatea Seopedia  in aceeasi zi in care am intrat (decizia a fost a mea, dar n-a fost foarte usor). Pot sa va dau propria definitie a pretului de echilibru pentru serviciile de webdesign din Romania.

„Pretul de echilibru se intalneste cand concurentii sunt deranjati de acesta iar clientii il considera accesibil, chiar daca nu este cel mai mic de pe nisa respectiva de piata.

Articolul are 4 comentarii

  1. Marius Gherghe Reply

    Articolul tau imi aminteste de Hugh Heffner cand a plecat de la Esquire pentru ca a cerut o marire de 5$ si nu a primit. Dupa care si-a vandut mobila, a strans bani de la investitori si a scos Playboy care se numea Stag party pe atunci…

    Chiar daca nu e acelasi lucru, dar cand unii dintre noi ne lovim de un „zid” mai mult sau mai putin fizic vad ca ne motiveaza sa mergem mai departe!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.