Din momentul in care am devenit antreprenor mi-am dat seama ca singurul element care poate sa-ti blocheze evolutia este contravaloarea muncii pe care o prestezi.

Nu este gresit sa ceri bani suficienti pentru activitatea pe care o faci, chiar si daca o faci doar din placere.

La finalizarea primului meu proiect (cand lucram ca freelancer) mi-am intrebat clientul daca pretul pe care l-am cerut a fost ok. Raspunsul lui ma mai bantuie si acum cand fac o simpla cotatie de pret „Tu trebuie sa fii convins ca pretul pe care il ceri este corect!”.

Suma pe care reusesti sa o acumulezi iti va fi utila mai tarziu pentru a face lucruri deosebite pentru cei din jurul tau (produse inovative, noi locuri de munca, poate campanii de responsabilitate sociala).

Probabil ca toti cei care profeseaza intr-o piata libera isi dau seama cat de greu este sa primesti o recompensa corecta pentru activitatea ta, mai ales intr-un context economic complicat.

Pretul serviciilor tale trebuie sa fie perfect! Nici prea mic, nici prea mare.

 

Modalitati de tarifare a serviciilor de marketing si software:

Pret pe ora: Este cea mai simpla metoda de cuantificare a efortului tau atata timp cat vrei sa castigi constant o suma de bun simt. Cu aceasta tarifare nu o sa reusesti decat sa fii propriul tau angajat, va fi foarte greu sa consturiesti mai mult decat o afacere personala sau de familie.

Pret pe lucrare: O optiune utila pentru client, el va sti mereu cat plateste si ce primeste in schimbul prestatiei tale. Sa oferi un pret exact pentru o lucrare este foarte greu deoarece trebuie sa te asiguri mereu ca nu vor fi cerinte suplimentare ce vor fi incadrate in acelasi pret. Daca reusesti sa faci o estimare corecta ai toate sansele sa castigi mai mult decat cu pretul pe ora.

Pret pe rezultate: Varianta ideala daca rezultatele pot fi cuantificate usor. Daca iti faci treaba bine, rezultatele vor fi pe masura, vei putea sa scalezi veniturile lunare fara sa consumi foarte mult timp.

Pret pe volum: Asta este o tehnica prin care poti sa faci bani foarte usor daca lucrezi cu clienti care manipuleaza volume mari de bani (in stransa legatura cu serviciile tale). Un procent de 3% din bugetele de publicitate administrate poate sa-ti aduca mult mai multi bani decat un pret pe ora de 50E/ora.

 

Ca sa ai un pret „perfect” consider ca trebuie sa te ghidezi dupa cateva reguli:

– Niciodata nu oferi cel mai bun pret din piata, decat daca vrei sa-ti maresti cota de piata.

– Serviciile personalizate necesita intotdeauna preturi personalizate.

– Tarifeaza diferit clientii in functie de gradul de dificulate al acestora. Timpul pe care tu il aloci ca sa intelegi nevoia acestuia trebuia sa apara si el undeva pe factura, chiar daca nu poti sa-i spui ca el plateste ca sa vorbeasca cu tine.

– Tarifeaza suplimentar clientii care nu fac platile pana la data stabilita. Recuperarea banilor inseamna si ea o pierdere de timp.

– Uite-te mereu la concurenta, incearca sa fii mereu un pic sub pretul lor oferind un serviciu de calitate superioara.

– Incearca sa inveti din experientele anterioare.

– Fa tot posibilul sa nu scazi sub un pret minim pe ora, oricat de promitator ar fi proiectul sau clientul respectiv.

– Cand negociezi cu firme adu-ti aminte ca cel putin o treime din pretul tau sunt impozite pe care ei le vor deduce.

– La sfarsitul fiecarui proiect fa un raport intre suma incasata si numarul de ore muncite, apoi imparte suma la trei si vezi cat ai castigat pentru munca ta.

 

De ce impartim la 3 ?

– O treime din bani se duc in impozite la stat.

– O treime din bani reprezinta cheltuieli fixe si amortizari (Internet, curent, calculatoare, servicii de telefonie… etc).

– O treime din valoarea totala sa speram ca reuseste sa ajunga si in buzunarul tau.

Mentiune: Asta e un calcul care merge facut in graba, cu cat sumele cresc sunt convins ca socotelile tale vor fi mult mai sofisticate!

 

Articolul are 1 comentarii

  1. Pingback: Modalitati de stabilire a tarifelor pentru serviciile software si marketing | AbcAntreprenori.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *