Antreprenoriat in ecommerce sau cum sa gasesti o solutie la niste batai de cap si in acelasi timp sa iti generezi alte probleme.

Hai sa spunem lucrurilor pe nume, ai o firma mica sau medie, ti-ai dezvoltat cu compania X un magazin online si surprinzator, a inceput sa mearga si sa produca mai multe venituri decat te-ai fi asteptat. In momentul in care magazinul a depasit etapa de testare vei incepe sa fii curtat.

Primesti mailuri, telefoane de la diversi indivizi sau diverse companii care iti zic ca ei ar putea sa faca o treaba mai buna, ca iti lipseste campania de marketing potrivita, ca anumite procese pot fi automatizate, simplu, ieftin si rapid. Ca asa este, de cand cu dezvoltarea tehnologica la care luam cu toti parte, toate lucrurile se fac simplu, rapid si de cele mai multe ori gratuit. Gratuit nu pentru ca traim intr-o lume perfecta ci pentru ca unii clienti nu sunt dispusi sa plateasca la adevarata valoare munca celor care furnizeaza solutiile.

Pe de alta parte, specialistii din industrie nu au timp, muncesc enorm (uneori si 16 ore pe zi), isi doresc sa fie bine platiti si sa aiba succes.

Si aici incepe dansul, tu anterprenorule sau manager care iei tot felul de decizii bazate pe calcule economice „rationale”, alegi sa incepi sa lucrezi cu o alta companie, cu un alt furnizor de servicii si solutii, fara sa te gandesti ca ai deja o relatie cu actualul tau furnizor, care te-a ajutat sa cresti si poate caruia ii pasa la fel de mult de afacere ta, asa cum iti pasa si tie. Nu exclud ca pot fi si motive evidente pentru care ai nevoie de o schimbare, cele mai populare motive pe cate le-am auzit, sunt:

  • Am lucrat cu un baiat care mi-a facut magazinul si nu mai dau de el (pai da, recomandarile conteaza mai mult decat firmele de pe piata libera)
  • Compania care mi-a facut magazinul a disparut sau a dat faliment (baietii din firma respectiva sunt convins ca lucreaza in alte domenii si sunt bine platiti)
  • Firma cu care colaborez nu raspunde la solicitari sau raspunde foarte greu (te-ai gandit ca poate n-are timp de tine, pot fi variate motivele, prea multi clienti, tu nu esti dispus sa platesti cat ei sa mai angajeze un om).

Si atunci, te hotarasti sa schimbi platforma eCommerce, dar nu uita:

NIMIC NU E GRATIS, CEL PUTIN PE PLANETA NOASTRA

Probabil singurele motive, pentru care vei primi o oferta buna, ceva gratis sau foarte mult atentie sunt:

  • Iti vor brand-ul in portofoliu, ca sa aiba cu ce se lauda, dar ca tine mai sunt si altii, asa ca nu te va scuti de investitii ulterioare.
  • Vor sa te atraga intr-un sistem inchis, de unde foarte greu o sa mai poti pleca in alta parte.

Daca iti place sa joci la Loto, nu trebuie sa citesti ce scrie mai jos!

Inainte de a face acest pas, iti recomand sa:

  • Discuti cu actualul furnizor de solutii, cu care deja ai o relatie de afaceri.
  • Sa te asiguri ca echipa cu care vei lucra (daca nu ajungi la un consens cu actualul furnizor) iti va da un plan real de migrare si care va fi procesul acestuia.
  • Sa te asiguri ca nu ai clauze contractuale dezavantajoase (daca vrei sa pleci de la noi cu platforma pe alt server imi dai mii de euro – fara numar)
  • Sa fii convins ca poti din punct de vedere tehnic sa schimbi oricand furnizorul de servicii oricand, cum ai procedat si cand ai plecat de la fostul.
  • Sa testezi echipa de suport post vanzare a noului furnizor, sa vezi ca raspund rapid la solicitari.
  • Sa fii sigur ca nu ai costuri ascunse sau exagerate. Nimeni nu are cum sa iti estimeze costurile de la inceput, dar macar sa stii ca nu o sa platesti 100-200E pentru fiecare buton nou pe care il vrei in magazin.

O migrare responsabila, care sa nu iti bage firma in faliment, trebuie sa includa un minim de elemente, pe care nu reusesti sa le afli decat dupa multi ani de exerienta:

  • Noul magazin sa poata fi testat ca si cum ar fi live, pe acelasi nume de domeniu (detalii tehnice dau alta data, stiu baietii care te muta din stanga in dreapta)
  • Cand intri pe Google pe orice rezultat, cautand site:numedomeniu.ro sa fii dus la url-ul nou din noua platforma. Cine nu face asta, se va trezi cu pierderea pozitiilor in Google . Am vazut firme care au intrat in faliment din cauza astta.
  • Toate produsele + categoriile sa fie afisate corespunzator in nou magazin, cu stocuri la zi.
  • Conturile clientilor noi sa fie migrate, ca sa poata plasa comenzi si pe noul site.
  • Noua platforma sa fie testata in conditii reale de trafic, in teste toate sunt frumoase, dar cand merg live, nu!
  • Daca este posibil sa fie migrate si comenzile, ar fi super, sa se pastreze istoricul comenzilor

Ar mai fi multe de discutat, daca aveti intrebari lasati un comentariu si voi face tot posibilul sa va raspund.

Sursa foto:Designed by Freepik

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *