Esti la inceput de drum si vrei sa ai un site, un blog sau poate chiar un magazin online. Cand te apuci de treaba, prima decizie importanta pe care trebuie sa o iei este numele noului site.

Numele domeniului este foarte important si poate influenta substantial evolutia activitatii pe care o desfasori.

Din punctul meu de vedere exista doua tipologii de domenii:

Numele de domeniu din cuvinte uzuale – este numele de domeniu format din unul sau mai multe cuvinte de uz generic, acelea pe care le gasesti si in dictionarul limbii romane (ex. aparatedecafea.ro, casasigradina.ro, masini.ro ).

– Avantajul acestui tip domeniu este ca va fi mult mai bine protejat in fata celor care inregistreaza marci. Fiind un nume generic, este aproape imposibil ca cineva sa-l inregistreze ca marca, cu drept de exclusivitate. Un alt atu este ca se va pozitiona mai sus in rezultatele motoarelor de cautare. Factorii de pozitionare in motoarele de cautare sunt numerosi dar se poate obtine o pozitionare buna si fara a avea un nume de domeniu generic.

– Dezavantajul apare cand vrei sa te diferentiezi fata de concurenti, Vei avea neplacuta surpriza  sa observi ca exista siteuri cu nume similare (ex. aparatecafea.ro, casagradina.ro, masina.ro). Daca apare aceasta situatie, cel mai puternic site pierde trafic, in detrimentul celor mai slabe.

Numele de domeniu abstract – Cand vorbim de un nume de domeniu abstract, ne referim la un nume care nu are o semnificatie execacta. Un bun exemplu este Google.com .

– In aceasta situatie suntem avantajati de posibilitatea de a ne diferentia in piata. Utilizatorul va invata mai greu numele dar cu siguranta il va pastra in memorie mult mai usor.

Concurentilor le va fi mai greu sa va copieze ideea de nume.

– Deoarece este un nume atipic, este recomandat sa verifici daca exista vreo marca inregistrata (identica sau similiara). Mai mult de atat, este important sa-ti inregistrezi si marca, pentru a fi mai bine protejat.

 

Mentiuni despre domeniu:

– Este important sa alegeti un nume de domeniu usor de retinut si de comunicat verbal. Eu personal evit sa inregistrez domenii ce contin litere dublate sau care sunt compuse din mai mult de doua cuvinte.

– Inregistrarea unui domeniu nu reprezinta achizitia lui, ci doar dreptul de a-l folosi. Marca inregistrata poate da dreptul posesorului de a contesta o inregistrare de domeniu in instanta si de prelua respectivul domeniu.

– Extensia domeniului (.ro, .eu, .com, .net, .biz…) nu este importanta pentru pozitionarea siteului in motoarele de cautare  pe anumite regiuni geografice.

OSIM  nu recunoaste extensia ca fiind un element unic de diferentiere intre doua marci.

 

 

Articolul are 2 comentarii

  1. Adi Reply

    La OSIM, daca nu ai apucat din diverse motive sa inregistrezi un brand, un nume de site, poti demonstra ca l-ai folosit primul prin data inregistrarii la rotld, spre exemplu, si astfel sa demonstrezi ca tie ti-a venit primul in minte si ai inregistrat domeniul cu respectiva denumire aleasa?
    Conteaza ca proba? Asta in cazul in care te-ai documentat mai mult.
    Merci,
    Adi
    http://www.shop.score-zone.ro

    • Valentin Manescu Reply

      Salut,
      In legislatia romaneasca / europeana am inteles ca nu se tine cont de primul utilizator de drept al marcii respective.
      Nu cred ca s-ar putea contesta o marca inregistrata in acest sens. Rotld iti da doar dreptul de utilizare al domeniului.

      In anumite conditii (decizie judecatoreasca) dreptul poate sa fie revocat, eventual si din cauza ca cel cu marca inregistrata nu poata sa obtina domeniul.
      Oricum, e mult prea complicat ca sa te simti 100% in siguranta cu marca pe care o ai sau care o construesti.

      Valentin

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *