Pentru ca cei care activeaza in comertul electronic romanesc :

– Stiu ce inseamna sa munceasca corect

– Sa-si respecte clientii

– Sa investeasca in mod eficient

– Sa nu plateasca chirii imense speculantilor de pe piata imobiliara

… pentru toate astea si multe altele criza devine o mare oportunitate pentru cei care vor sa-si mareasca afacerile online sau sa acceseze aceasta piata.

Afaceri/Comert vs Comert electronic

Ciudat sau nu, pe fondul informatiilor tot mai alarmante privind criza financiara, site-urile din categoria Comert electronic au cunoscut o crestere accelerata.

Evolutia numarului de site-uri active

Din punct de vedere ale numarului de site-uri active, categoria Afaceri/Comert s-a impus detasat in fata categoriei Comert electronic, pe intreg parcursul anului 2008:

– ianuarie 2008: 6.014 site-uri active in categoria Afaceri/Comert din trafic.ro fata de 1.801 in categoria Comert electronic;
– decembrie 2008: 7.298 site-uri active in categoria Afaceri/Comert din trafic.ro, doar 2.526 in categoria Comert electronic.

Cat priveste, insa, cresterea procentuala, observam ca, in 2008, in timp ce numarul de site-uri active din categoria Afaceri/Comert a crescut cu doar 21,35%, cel din categoria Comert electronic a crescut cu 40,25% (click pe imagine pentru marire).

Comertul electronic: crestere pe fondul crizei

Evolutia numarului de vizitatori pentru cele doua categorii ofera cateva informatii interesante:

in primele luni din 2008, numarul de vizitatori inregistrati de ambele categorii a avut o tendinta descendenta;
categoria Afaceri/Comert a cunoscut o descrestere abrupta si, in perioada aprilie 2008 – august 2008, numarul de vizitatori ai celor doua categorii a fost aproximativ egal;
la finalul lunii august, cand mass-media au inceput sa vorbeasca despre criza financiara mondiala, ambele categorii au cunoscut o tendinta ascendenta in prvinta numarului de vizitatori. Cresterea categoriei Comert electronic a fost mai sustinuta, aceasta depasind, pentru prima data, categoria Afaceri/Comert;
in octombrie, luna in care criza financiara a devenit subiectul predilect in mass-media, in timp ce numarul de vizitatori al categoriei Comert electronic a continuat sa creasca, cel din categoria Afaceri/Comert a intrat din nou intr-o curba descendenta;
desi evolutia din luna decembrie poate fi explicata prin comportamentul pe care utilizatorii il au de obicei in aceasta perioada a anului, evolutia celor doua categorii in ultima perioada a anului 2008 indica un interes crescand fata de site-urile din categoria Comert electronic.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *