In ultima perioada am avut o revelatie. Poate suna stupid dar mi-au trebuit peste 5 ani de marketing teoretic&aplicat pentru a intelege cum trebuie executata o comunicata eficienta cu potentialii tai clienti. Am spus potentialii clienti pentru ca orice ai face si orice rol ai juca din punct de vedere social sau profesional cel din fata ta iti este client.

Il oferi ceva pentru a primi ceva in schimb, pana si un zambet sincer il oferi pentru a primi ceva in schimb (poate atentie, poate simpatie).

Cand discutam de marketing plecam de la urmatoarea premiza pe care acesta se fundamenteaza: „Marketingul este activitatea care urmareste satisfacerea clientului in scopul maximizarii profitului”. Deci nu putem discuta doar de activitatea de vanzari (idee pe care multi o au despre marketing)

Asadar trebuie intai sa ne ocupam un pic de client, sa cercetam ce si-ar dori si pe ce ar fi dispus sa cheltuiasca.

Dupa ce am facut acest pas este necesar sa comunicam oferta noastra intr-un mod cat mai atractiv, dar aici apare adevarata problema.

Oricat de buna ar fi oferta aceasta trebuie prezentata incat sa para cea mai bun oferta pentru clientul nostru.

Desi este criza pretul nu influenteaza intotdeauna substantial decizia de cumparare (Ne putem uita la diverse branduri premium care se vand foarte bine chiar daca nu au un pret mic).

Acest fenomen dupa parerea mea se intampla datorita unei comunicari foarte eficiente. Imi aduc aminte ca la conferinta pentru iPhone 4 era prezentata o noua functie a telefonului in felul urmator:

„Acum vei avea posibilitatea de a-ti privi copilul in ochi in timp ce vorbesti cu el”

Sa fim seriosi! videoconferintele au fost inventate acum ani de zile si pe deasupra iPhone nu permite decat videoconferinte prin doua terminale identice, fiecare conectat la o retea Wireless.

Cantitatea de informatii pe care o percepem in ziua de astazi este foarte mare si pentru a ajunge in mintea clientului este necesar sa-l impresionam.

Pentru a reusi sa facem acest lucru este necesar sa construim o poveste frumoasa care poate sa depaseasca ratiunea pentru a ajunge in zona afectiv-emotionala a potentialului client.

Simplu de zis, greu de facut!

Adevarata problema cu care ne confruntam este determinata de limita superioara la care trebuie sa ne oprim cu povestea.  Daca ne oprim prea devreme sau prea tarziu riscam sa avem o campanie de marketing fara succes.

Liderii de piata sunt cei care pot prezenta o poveste, intr-un mod superficial, dar fara sa fie nevoiti sa incalce regulile eticii in marketing.

Toata infrastructura lor trebuie sa le permita sa serveasca clientl exact asa cum l-au informat!

Totul este condus de aparente, fara ele nu putem avea cu adevarat succes.

Aceasta este realitatea si oricat de performanti am fi trebuie sa aratam fara modestie lucrurile care ne reprezinta!

Ar mai fi fost multe de spus despre aceste trei elemente, poate o carte intreaga ar fi fost suficienta.

Trageti singuri concluziile!

Articolul are 2 comentarii

  1. Pingback: Aparente, marketing si etica - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *